Social Icons

Perşembe, Ekim 18, 2012

Evrene haber saldım,değişim seni bekliyorum!


 hmmm nerede kalmıştık??
Ah evet, en son gece yarısında turşu kavanozu ile yaptığım mücadeleden ve sebeplerinden bahsediyordum ki bu şüphe beni en sonunda doktora götürdü.
Şansıma çok da komik(!) bir doktora gitmişim.Yaptırdığım gebelik testi sonucu için kapısını çaldım:
-hanımefendi evet gebesiniz ama büyük değişimlere gebesiniz hahahaa!

.
.
.
10 saniye kadar düşündüm.

1
ne gebe miyim?
2
büyük değişim derken dış gebelik gibi bişey mi?
3
güldüğüne göre şaka yapmış olmalı
4
acaba iş kurma hayallerimi mi kastetti değişim derken?
5
yok artık nereden bilecek ki bu fikirlerimi?
6
müneccim uzmanlığı olabilir mi acaba?
7
bi kahve içsem fal da bakar mı ki?
8
iyi de gebe değilsem bu gecikme neden?
9
yoksa yoksa...
10

-doktor bey ben menapoza mı girdim şimdi?
:)

işte buna benzer bir diyalog neticesinde doktoru esprileriyle başbaşa bırakıp "büyük değişimlere" yelken açtım ben de.

Ancak bir sorun başgösterdi tam bu sıralarda.Değişime ben hazırdım da teknoloji benim hızıma yetişemedi,iflas etti.
Bir gece internete girmeye çalışırken "web sayfasına bağlanılamıyor" yazısı bütün gece her çabalayışımda karşıma çıktı.Hatlarda bir sorun vardır deyip o gece bilgisayarı dinlenmeye bıraktım,bırakış o bırakış...


1.gün
Sorunu inkar ediş.
Eşim hatlarda sorun vardır,düzelir deyip beni blogdan uzak tutabildiği her anın zevkini çıkardı.

2. gün
Sorunun varlığından şüphe duyma.
İnternet sağlayıcısından bir sorun olmayacağı inancıyla, sorun olsa olsa modemdedir düşüncesiyle modemi servise götürmemi istedi eşim.Servis de mübarek Philips servisi değil CIA gizli servisi!Adamlara sorunu anlatıyorum,söyledikleri tek şey "bakmadan birşey söyleyemeyiz".Bir 10 dakika sorunun  modemden kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmadığımızı,modemdense de tamirat istemediğimizi yenisini alacağımızı anlatmaya çalışıyorum,onlar hala "bakmadan birşey söyleyemeyiz" diyor.Neyse servisin arkasındaki kripto odasına aldılar bizim  modemi,bakalım yarın haber vereceklermiş...

3. gün
Bekleyiş.
Servisten hala haber yok.Bizim modemden gizli bilgileri hala alamadılar demek,yöntemlerine ne kadar dayanabilecek bakalım?

4. gün
Sorunun çözümlendiğine dair ilk hayal kırıklığı.
Servisten bir mesaj geldi : "Baktık,söylüyoruz,cihazınızı servisten teslim alabilirsiniz"
Hemen gidip alıyorum ama adamlar hala ketumluklarına devam ediyor.
-Sorun neymiş?
-Açma kapama düğmesi değişmiş.
-Peki internete açma kapama düğmesi bozuk diye mi bağlanamıyor muşuz biz?
-İnternete bağlanıyor.
-Beyefendi iyi de o düğme bozukken  biz bağlanıyorduk,alet açıkken internete bağlanamamaya başladık.
-Düğme değişti,internete bağlandı.15 tl.
Demek sorun modemde değilmiş...Eve gelince deniyorum,hala " web sayfasına bağlanılamıyor"

5.gün
Eşim dün gece kablolarda mı problem diye kabloları kontrol etmeye başladı.Her becerikli(!) erkeğin yaptığı gibi sağlam cihzları bile bozabilme yeteneği ile kabloyu koparıp attı ve bugün elektrikçi çağırmak zorunda kaldım.
Elektrikçi de belli ki teknik liseden yeni mezun ,el becerisini ampul falan değiştirerek geliştirmeye çalışan bir çocukcağız.Gelmişken modemin bulunduğu yere de paralel hat çekiver,ortalıkta kablo kalmasın dedim.Hay demez olaymışım!Sanki kompleks bir devre problemi koydum önüne,1.5 saat uğraştı ve en sonunda "Abla sizin kablolarda kısa devre var,telekomun gelip kabloları değiştirmesi lazım sonra ben gelip bağlantıyı tamamlıycam,telefon çalışır ama internet çalışmaz bu telefon kablolarında" dedi.Bir de telekom mu çağırıcam şimdi?

6.gün
Dün telekom arızaya bıraktığım 3 mesaja rağmen araya koyduğumuz bir tanıdık vasıtasıyla telekomdan geldiler.Amca gelir gelmez " ee sizin telefon çalışıyor" demez mi?Söze zorla girerek durumu anlattım ve elektrikçinin son teknoloji cihazı ile kablolardaki kısa devreleri tespit edişinin hikayesini özetledim.Ama amca nuh diyor peygamber demiyor."Telefon çalışıyorsa sinyal vardır,telefona yeten sinyal internete de yeter.Hem ben telefon arızadayım,sorununuz için 444...bilmemne internet arızayı aramanız gerekiyor "diyor.Ben de internet sağlayıcımızın superonline olduğunu söylüyorum, "o zaman bizim yapabileceğimiz birşey zaten yok" diyor.Bu arada modem aşka geldi,ışıkları normal yanmaya başladı!Telekom Amca gider gitmez elektrikçiyi arıyorum,gel bak sana ne göstercem diye ürkütmeden:)
Elektrikçi geliyor ama ben kapıyı açar açmaz modem arızalarına bakmadıklarını,daha önce bu nedenle müşteriyle sorun yaşadıklarını anlatıyor.İçimden yaptığınız işlerden belli diyorum ama dışımdan " madem öyleydi de niye dün geldiniz böyle söylemediniz,15 liramı alıp gittiniz" diyorum."Neyse zaten şu an sorun çözüldü kendiliğinden,ama paralel hat çektiğin yerde sinyal yok,hattı nasıl çektin onu bir kontrol et" diyorum.
1 saat daha uğraşıp dün yaptım dediği işi bugün tamamlıyor ve gidiyor.Neyse ben hemen bir bloguma bakayım diyorum ama o da ne?Işıkları normal yanan modem kablosuz ağlar arasında görünmüyor!Offf of!

7.gün
Eşim de denedi yok görünmüyor bizim ağ.Modem normal çalışıyor ama ağ yok.Bir hafta geçti ama biz hala başladığımız yerdeyiz:"web sayfasına bağlanılamıyor" Sonunda ilk gün yapmamız gerekeni yapıyor sonunda ve superonline'ı arıyor."evet sorun görünüyor 1 saate kadar çözücez" diyorlar.8 megabit bağlanması gerekirken 1 megabite mi düşmüş ne olmuş,onlardan kaynaklanan bir sorun.Ama 1 saat,2 saat,3 saat geçti hala sorun giderilmedi....

8.gün
Superonline ile yapılan 4 görüşmeden sonra sorun onların tarafında giderilmiş ama modemi götürdüğümüz serviste kullanıcı adı,parola falan sıfırlandığı için biz kayıtlı adımızı göremiyormuşuz.Eşim modemi servise geri götürdü niye açma kapama düğmesini değştirirken kullanıcı adını falan sıfırladınız diye hesap sormaya.
Superonline'dan kullanıcı adı vs. almak içinse yetkili kişi olunması gerekiyormuş çünkü biz kurumsal kullanıcıyız.Ama yetkili kişi şirkette sarı çizmeli mehmet ağa.Onu bulup ona verilen bu bilgileri alıp kurulum yapıcaz artık.

9.gün - Bugün
Evet bütün bilgiler elimizde,tek yapmamız gereken kurulum ama gel gör ki bu sefer de kablolu bağlantı yapılması gerektiği ve biz kablomuzu bulamaycağımız bir yerlere attığımız için kurulum yapamıyoruz.Yarın yeniden modem servise gidecek ve orada inşallah halledilecek artık.


Sonuç itibariyle ne benim tıbbi sorunum ne de teknolojik sorunumuz bunca zamana rağmen hala çözülemedi ve ben de senden ayrı kaldım ey sevgili blog.
Yazacaklarım,okuyacaklarım,cevaplayacaklarım birikti biliyorum.Bir süre daha idare et beni yeter...
Değişim mi?
Hala zamanı var galiba...


7 yorum:

  1. allam yaaaaaa değişme seeeen.
    bazı insanlar bazı durumlar değişmemeli.
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaa:))
      imkansızı istiyorsun ama sen.
      değişim güzeldir ya..

      Sil
  2. değişim bayılırım da senin anlattıklarına bakınca sen pek değişme, tehlikeli sonuçları olabilir aman aman.
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      güzel değişimler olsun o zaman inşallah...

      Sil
  3. ben de nerdesin diyodum yeaaa geldin neyseki geldiiin değişim mi güzel değişimler olacaksa bekleriz canıım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim geldim:)
      inşallah canım bakalım artık...

      Sil
  4. sonunda çözüldü şu internet sorunun da ,biz de sana kavuştuk.Şükür kavuşturana.gözüm yollardaydı.ha bugün yazı yazacaksın,ha yarın yazacaksın diye bekledim durdum:)

    YanıtlaSil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...