Social Icons

Pazartesi, Eylül 17, 2012

Siz de yayınlarınızda müzik paylaşanlardan mısınız?

Bazen müziğin duyguları anlatmakta kelimelerden daha etkili olduğunu düşünenlere kötü haber var.Sonunda blogumuzda müzik paylaşmamıza da yaptırım geliyor.Tabii ki izniniz varsa o ayrı...

Buyrun işte haber:

http://www.magazinname.com/detay-haber-205-facebook-ve-twitterda-sarki-paylasana-agir-ceza.html sitesinden alıntıdır:

FACEBOOK VE TWİTTER'DA ŞARKI PAYLAŞANA AĞIR CEZA
İnternet ortamında müzik ve film paylaşana ağır yaptırım öngörülüyor


Eylül’de AB temsilcilerinin görüşüne sunulacağını ve ekimde TBMM gündemine getirilmesinin hedeflendiğini kaydetti. Günay, “İzinsiz müzik, film, e-kitap indirmenin ve paylaşmanın tabii ki karşılığı olacak” dedi.
EN AZ BİN LİRA CEZA KESİLECEK
Kültür Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürü Doç. Dr. Abdurrahman Çelik yeni düzenlemenin Fransa ve ABD ’de iyi sonuçlar verdiğini söyledi. Düzenlemenin Adalet Bakanlığı , Telif Hakları Genel Müdürlüğü. Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı, meslek birlikleri tarafından oluşturulduğunu anlatan Çelik, şunları söyledi:
“En son 2004’te değişen kanunda önemli değişikliklere gidirildi. Facebook , twitter gibi sosyal paylaşım ağlarıyla film, e- kitap, makale, müzik paylaşımında bulanan ya da bir kişinin paylaşımını alıp tekrar paylaşan kişiler ilk önce uyarılacak. Kişi üç kez uyarıldıktan sonra paylaşıma devam ediyorsa bin ile 50 bin TL arasında ceza ödeyecek. Milliyet'in haberine geTürkiye ’de en çok 18-24 yaşlarındaki kişiler internetten film, müzik paylaşımında bulunuyor. Veliler çocuklarının ne yaptıklarını bilmedikleri için uyarıda bulunamıyor. Bu nedenle amacımız insanları cezalandırmak değil bilinçlendirmek. Fransa ’da sistem uygulandığında uyarılanların yüzde 95’i bir daha eser paylaşmamış.”
KORSANA KARŞI ROBOT YAZILIM
“Tasarı için yeni bir sistem de oluşturuldu. Meslek birliklerinin oluşturduğu veri tabanlarının bulunacağı sistemde, her bir eser içinde de özel bir kod olacak. Robot yazılım, bu kodlara sahip herhangi bir eserin başka bir bilgisayara gönderilmesi veya paylaşılmasını anında tespit edecek. Sistem internetten indirdiğiniz e-kitap ve filmi mail yolu ile paylaşımınız dahilinde devreye girecek ve paylaşan kişi ceza ödeyecek.”


Peki bu izin nereden alınır,maliyeti nedir gibi sorular akla geliyor.Şu an yasal olarak belirli bir ücret karşılığı müzik satışı yapan siteler varlıklarını devam ettirebilecek mi?Resmi videoklip görüntüleri de paylaşılamayacak mı?

Uyarı almadan bir paylaşımda bulunayım hemen:)



6 yorum:

  1. 1-Merhaba ebru.İade-i ziyarete geldim ben de sana.İyi ki de gelmişim,sarı rengini görünce içim açıldı arkadaşım..
    2-hadi indirme şu bu filan bir nebze anlarım ama hani hayat paylaşınca güzeldi,bunu turkcellde şarkı güftesi olunca mı güzel buluyoruz;bari orda paylaşımda bulunulsun.Bu bana mantıksız geliyor.Giderek yasakçı despot bir toplum mu olmaya çalışıyoruz ne:(
    3-madem şunu bunu indirme deniliyor o zaman bir orta yol bulunsun.Ne şiş yansın ne kebap;ne sanat yansın ne takipçisi!
    4-Blogun şimdiye dek gördüklerimden çok farklı ve özgün.Hakikaten bir fikir kadınıymışsın sen;süper !
    az şekerli kahveni yap,köpüklü olsun,bundan böyle değişik fikirlerini izlemek üzere sana geleceğim:-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Şükriye,
      benim de merak ettiğim o ya,turkcell,ttnetmuzik gibi siteler nolcak?
      Despot bir toplum olduğumuz kesin.
      Sanat sanat için midir sanat halk için midir sorusunu akla getirdi bu durum bende:))Paran varsa dinlersin,izlersin,okursun.Yoksa karnını doyuma derdine düşersin, zaten yasakmış değilmiş umrunda olmaz aslında:( Belki de istenen budur...

      Birşey söylesem bilmem ne kadar inandırıcı olur ama yorumunu okuyunca gözlerim doldu desem:)
      Çok teşekkür ederim övgü dolu sözlerin için.Gerçekten çok mutlu oldum ve her zaman beklerim o ilgi ve bilgi dolu katılımını...

      Sil
    2. benim fikri kanaatim şudur :Sanat sanat için yapıldığında toplum için değer kazanır.Yani sen yaparsın,yazarsın,çekersin,resmedersin,güftelersin herkes onu kendi zihninde ve yüreğinde değerlendirir.Ama bunun böylesi sanırım insanları,bu soruyu sormaya bir kez daha itiyor.İtmesi bir yana arkadaşım,isyancı bir his uyandırıyor insanın içinde.ama bana kalırsa bu eğilim önümüzdeki günlerde sanat takipçisi olarak farklı piyasaları da gündeme getirecek.Bir ara youtube da yasaklanmıştı ama insanlar yine de ona da ulaşmanın yolunu bulmuştu.Bilmem anlatabildim mi;-))
      Gözlerinin dolduğuna mı,inanırım ,çok inanırım hem de,sözcüklerin sihri kendimizi ele veren duruşlarımızdır bence:-))

      Sil
    3. sanatla ilişkim halk olmanın ötesinde değil.belki sanatçı yönüm de olsaydı ben de sadece sanat yapmakla ilgilenirdim.böylesi bana da mantıklı geliyor.Ama asıl konu sanırım bu sanat eserini halkla buluşturan aracı kurum,kuruluş ya da kişilerde.Bu kişi sanatçının bizzat kendisi de olabilir bir sanat galerisi,sinema salonu,ya da müzik şirketi.Bu aracı oluşumlar hedef kitleyi belirliyor.(elbette belirli yasa ya da kurallar çerçevesinde)Yasa koyucuların sanatçıyı koruma çabasını anlıyor ve haklı buluyorum.Ama dediğim gibi, benim de yaşadığım bir sıkıntı varsa sanatı takip etmekle ilgili, demek ki bir yerde bir sorun var.Aynı yasa koyucu benim için ne yapıyor?
      Dediğin çok doğru,bu durumda ben de alternatif bir yol(!) buluyorum tabii talebimi karşılamak için:)
      Sanatla kal arkadaşım:)

      Sil
  2. mantıklı gibi sanki ama önünü kesmek zor bilemedim valla.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emeğe saygı şart ama orta yol da şart.izin şartları ne olacak bakalım?

      Sil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...