Social Icons

Perşembe, Eylül 20, 2012

Dikkat edin,elinize kan bulaşmasın!

Ülkemizdeki hayvan sevgisi meşhurdur.

Kurban bayramında haber bültenlerinde hiç olmazsa bir dana kaçmıştır ve zavallı dana ölümün bu kaçıştan daha hayırlı olduğunu idrak edemeyeceğinden kameralar onu takip ederken işkence görmeye devam eder.
Çocukken kedilerin kuyruğuna teneke bağlayıp kovalama bilmem başka hangi millette var?
Av yasağına rağmen balık avına çıkan,soyu tükenmekte olan canlılara rağmen yaşam alanlarına imar verenler bizim topraklarımızdan çıkma.
Daha geçenlerde meşhur olan ördeği biliyorsunuz.Ondan önce bir at vardı,CNNTurk'de gözüne siyah bant çekilmişti!Biraz önce okudum,şimdi de bir ineğimiz var,yine gözü bantlı...

Bu ve benzeri örneklerle ilgili en güzel eleştirilerden biri "Entelköy Efeköy'e karşı" filminde yapılmıştır.


Bunlar sadece bizim ülkemizde mi sanki diye sorabilirsiniz.Kimi yerlerde erkekliğe adım atmanın yolunun hayvanları sevmekten(!) geçen bir gelenek halini aldığını hatırlatırım...

Tüm bunlarla birlikte biz Türk'lerin kültüründe hayvanların özel bir yeri vardır.Avcılık ve şamanizmin de etkisiyle kutsanmış hayvanlar tarihimizde önemli bir yer tutar.

Hayvan hakları ile ilgili yasanın değiştirilmesinin gündemde olduğu günlerdeyiz.Yeni yasa ile devlet-i aliyye tüm 
hayvanları koruma altına alıyor(?) sağolsun.
Hayvan hakları savunucuları evinizde,bahçenizde beslediğiniz kedi-köpeğinizin bile tehlike altında olduğunu söylüyor...
Klasik "insanlar ölüyor,hayvanları düşünüyorsunuz" tarzı söylemleri bir kenara bırakalım.Bu cehaletimizi ortaya sermekten başka birşey değil!
Hayvanlar olmadan insanların da yaşadığı bir dünya olamaz.Hepimiz bu ekosistemin parçalarıyız.Biyolojik olarak yok birbirimizden farkımız.
Bu nedenle bırakın katliama tanık olmayı, ORTAK olmayın.

http://www.sessizkalmasucaortakolma.com/dilekce/dilekce_detay.asp?id=1311&DURUM=2

7 yorum:

  1. teşekkürler uyardığın için.. verdiğin linke gidip imzaladım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim duyarlılığın için Shirin Serkan.

      Sil
  2. Sonunda bugün yapabildim.Bir ööncekinde üye olmak mı gerekiyor diye sormuştum ya...İçim huzurlu şimdi..Teeşekkürler Ebru:))
    bu duyuru Bloglar Mahallesi'nde yayınlandı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl.bloglar mahallesinde yayınlandı sanırım.sanirim diyorum o zaman bağlanma problemi yaşadığım için girip bakamamıştım ama gördüm sanki Google readerda.

      Sil
  3. senden öğreniyorum bunları vallası.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel.
      birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var elbette.

      Sil
  4. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili Ortak Sağlık Güvenlik Birimi OSGB Hizmetleri içinhttp://www.kadro-osgb.com/

    YanıtlaSil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...