•Spor öncesi, mutlaka sporda olduğu statü bilgisi Foursquare, Twitter mecralarına verilir.
•Spor esnasında / sonrasında ise sağlıklı yaşam ve personal trainer ile çalışmanın faydasına
dair tweetler atılır.
•Spordaki arkadaşlarına en son yaptıkları kampanyalarını ağızından salyalar akıtarak anlatırken alt taraftan da “Siz yapabilir misiniz lan böyle bir kampanyayı? Kapak olsun size işte. Böyle koyarlar adama...” mesajı itina ile verir.
•Pazarlama profesyonellerinin 179 kelimeden oluşan kendilerine özgü bir dilleri vardır.
•Pazarlama profesyoneli dili, baz olarak alınan İngilizce’nin Türkçe eylemlerle kombinasyonu ile şekillenir.(Feedback Verme, Brief Vermek, Debrief Yapmak, Insight Toplamak, Aduket Çekmek, Off-Brief Kalmak, To-the-Point Olmak, Pike Çekmek, Gelişine Vurmak, vb.)
•Pazarlama profesyoneli dilini dibine kadar kullanırken, kullanılan bir çok kavramın Türkçe karşılığının olmamasından yakınırlar Türkçe konusundaki hassasiyetlerini gündeme getirirler.
•Pazarlama profesyonelinin kurmuş olduğu cümlelerin hiç biri Türkçe olarak bitmemelidir.
•“ Toplantım var, hayvan gibi yoğunum olm, sabahtan beri yerime oturamadım, bir fırsatını bulup arayacağım, daha öğle yemeği bile yemedim.” mesajlarını istatistiksel argümanlarla ifade ederek ajansı sabahın köründe ya da gecenin geç saatlerinde çağırmak, ya da o saatlerde de kesişim bulunamaz ise conf call yapmak pazarlama profesyoneli için önemli bir statü sembolüdür.
• Pazarlama profesyoneli toplantıya girerken mutlaka yanında, yurt dışından alınmış özgün bir kılıfı olan iPad olur. Amele gibi her konuşulanı not almaz. Azami bir ya da iki satır not alır ve “Olm herif amma kapasiteli lan, saatlerdir konuşuyoruz herif her şeyi aklına yazdı. İki satır not aldı. Gerçekten hak ediyor bu pozisyonu.”mesajını verir.•Spordaki arkadaşlarına en son yaptıkları kampanyalarını ağızından salyalar akıtarak anlatırken alt taraftan da “Siz yapabilir misiniz lan böyle bir kampanyayı? Kapak olsun size işte. Böyle koyarlar adama...” mesajı itina ile verir.
•Pazarlama profesyonellerinin 179 kelimeden oluşan kendilerine özgü bir dilleri vardır.
•Pazarlama profesyoneli dili, baz olarak alınan İngilizce’nin Türkçe eylemlerle kombinasyonu ile şekillenir.(Feedback Verme, Brief Vermek, Debrief Yapmak, Insight Toplamak, Aduket Çekmek, Off-Brief Kalmak, To-the-Point Olmak, Pike Çekmek, Gelişine Vurmak, vb.)
•Pazarlama profesyoneli dilini dibine kadar kullanırken, kullanılan bir çok kavramın Türkçe karşılığının olmamasından yakınırlar Türkçe konusundaki hassasiyetlerini gündeme getirirler.
•Pazarlama profesyonelinin kurmuş olduğu cümlelerin hiç biri Türkçe olarak bitmemelidir.
•“ Toplantım var, hayvan gibi yoğunum olm, sabahtan beri yerime oturamadım, bir fırsatını bulup arayacağım, daha öğle yemeği bile yemedim.” mesajlarını istatistiksel argümanlarla ifade ederek ajansı sabahın köründe ya da gecenin geç saatlerinde çağırmak, ya da o saatlerde de kesişim bulunamaz ise conf call yapmak pazarlama profesyoneli için önemli bir statü sembolüdür.
• Ajans
lara düzenli olarak “Daha iyisini yapabilirsiniz. Hala bu kampanyanın bir sürü eksiği var.” Mesajını vererek ajans çalışanlarının havaya girmesini önlemek pazarlama profesyoneline büyük puan kazandırır.
• Ajanslardan düzenli bir şekilde statü güncellemesi istemek ve “Olm sürekli yayıyorsunuz ama ben sizi hayvan gibi takip ediyorum” mesajını vermek çok profesyoneldir.
• Pazarlama profesyoneli gitmiş olduğu her mekanda yer almış olduğu her deneyimde ilgili mekanın etkinlikleri, marka mimarisi, iletişim dili, iletişim uygulamaları, bunları hazırlayan marka ekibi, hazırlayan ajansa bok atmadan yorum yapmadan bu konuda ne kadar derin bir bilgiye dahip olduğunu göstermeden duramaz. Soranlara da “Ne yapayım meslek hastalığı işte elimde değil” demek “Oha olm adam ne kadar işini hazmetmiş ne kadar işine bağlı. Ne kadar hakim” mesajını verir.
• Profesyonel pazarlama insanı, salata soyarken bile atomu parçalıyor duruşu sergiler.
Alıntı: Yüce Zerey
• Ajanslardan düzenli bir şekilde statü güncellemesi istemek ve “Olm sürekli yayıyorsunuz ama ben sizi hayvan gibi takip ediyorum” mesajını vermek çok profesyoneldir.
• Pazarlama profesyoneli gitmiş olduğu her mekanda yer almış olduğu her deneyimde ilgili mekanın etkinlikleri, marka mimarisi, iletişim dili, iletişim uygulamaları, bunları hazırlayan marka ekibi, hazırlayan ajansa bok atmadan yorum yapmadan bu konuda ne kadar derin bir bilgiye dahip olduğunu göstermeden duramaz. Soranlara da “Ne yapayım meslek hastalığı işte elimde değil” demek “Oha olm adam ne kadar işini hazmetmiş ne kadar işine bağlı. Ne kadar hakim” mesajını verir.
• Profesyonel pazarlama insanı, salata soyarken bile atomu parçalıyor duruşu sergiler.
Alıntı: Yüce Zerey
çok hoş bir paylaşım olmus =)
YanıtlaSilbanada beklerim.
gelirim elbette.
Silteşekkürler
bunu da not aldım.
YanıtlaSilarkadaşlara okurum kii.
:)
doğru ve komik.
:)
en korktuğum insanlardan bunlar.
:)
oku tabii,oldukça komik ve gerçekçi.
Silbu arada kork benden öyleyse:))
ebruuu ,yorum yazmadan yorum yayınlandı diyor burda.sistemin kafası bile benimkine benzemiş:)
YanıtlaSilyazdıklarını başta pazarlamacı arkadaşlar sonra herkes okumalı!
ahhaa:)aynen,ben de silmediğim halde silindi yorumlar,sorun bende sandım.ama bir karışıklık var gerçekten sanırım.
SilHarıka bu yazı süper ;) ben de pazarlama gecmisi olan bir IK cı olarak oha diorum olm superr
YanıtlaSilbeğenmene sevindim.pazarlamadan İK'ya geçiş çok doğru bir adım olmuş.İK cılarla ilgili de çok yazı var,bir ara onlara da el atayım bari:)
Sil