Social Icons

Çarşamba, Aralık 12, 2012

Derin sorular

Denizin yıldızının mimini okuyup cevaplarını da görünce ben de yazmak istedim ve sağolsun o da unutmamış mimlemiş zaten.Tekrar teşekkürler Denizin Yıldızı.
Mim mantığına en uygun mimlerden biri bence bu.İnsana yazmaya,düşünmeye sevkediyor.
Başlamadan söyleyeyim mim yazmaktan zevk alanları,niye ben de mimlenmiyorum diyenleri seçmeye çalıştım ama gözden kaçırdığım kim varsa affetsin ve beni haberdar etsin bir dahakine unutmayayım:)

Şükriye,Miss Elaine,İlhan Uçer,Ebru Bayrak,The blowers Daughter,Kararsız kız,Umay,Duygu Uygun,SeyyahGül,Biricit,Bir garip Şeyma...


1-Mantığın mı yoksa Duyguların mı ön plandadır?

Ben liseye giderken bir gün amcam bir sebepten beni karşısına aldı ve kendi hayat felsefesini açıkladı.
"Kalbinle değil,beyninle düşün"
Benden de bunu kendime felsefe edinmemi istedi.Bu sayede hayat boyu üzülmeyeceğimi ,hayalkırıklığına uğramayacağımı ve hata yapmayacağımı düşünüyordu.O sırada bunu sindirip uygulaması zor gibi gelse de üzerine çokça düşündüm ve amcama hak verdim.Uzun yıllar boyunca da bunu uyguladım.Ta ki bir gün amcamın "üzülmemek,hayalkırıklığına uğramamak ve hata yapmamak" adına başkalarını üzdüğünü, hayalkırıklığına uğrattığını ve bunun bir hata olduğunu görünceye dek.
 Hayatta siyah  ve beyazlar arasında kocaman bir renk skalası olduğunu gördüm.Dolayısıyla en doğrusunun bu ikisini dengelemek olduğunu öğrendim ben de. 


2-İnsanlar niye mutlu değiller?Niye gözlerinin önündeki mutlulukları görmüyor ve şükretmesini bilmiyorlar?

İnsanın doğası bunu gerektirmiyor mu zaten?Cennet ve cehennem niye var?
Hayal bile edemeyeceğimiz fiziksel ve ruhsal acılar çeken insanlarla birlikte hertürlü imkana sahip, sadece fotoğraflarda, gazetelerde, dergilerde, filmlerde görebileceğimiz lükse sahip insanlar ve bunların arasında kalan ben ve benim gibiler aynı gezegen üzerinde yaşıyorsak her zaman daha "iyi"ye sahip olanlara bakıp mutsuz olmaya,daha fazlasını istemeye; zaman zamansa daha "kötü"leri görüp halimize şükretmeye mahkum edilmişiz.
Çünkü yeni dünya düzeni bunu sunuyor bize...


3-Çok para harcayıp keşke almasaydım yada harcamasaydım dediğin bir şey var mı??

Hee var,para sayma makinesi almasaydım keşke,sayacak şey bulmakta sıkıntı çekiyorum :ppp

Yok.Ben hiçbirşeye çok para vermem çünkü:)
Birşey satın almadan önce çok araştırır,çok düşünürüm.Bazen yorulurum bu kadar kılı kırk yarmaktan ama sonuçta pişman da olmam.
 


4-Haklı olduğun bir konuda hakkını savunur musun yoksa susmak adalet mi dersin?

Haklıyken susmak zorunda kalmak her insan gibi beni de hasta eder.Kendi kendimi yer bitiririm.Genelde susamam.Hakkımı savunmayı 13-14 yaşlarımda bir arkadaşımın gazıyla bir öğretmenin karşısına dikilerek öğrendim.Bana taktığını düşündüğüm bu hocaya hislerimi,düşüncelerimi anlattım bir bir.Karşımda gerçek bir öğretmen,gerçek bir insan varmış ki son derece büyük bir olgunluk ve anlayışla, içtenlikle konuştu benimle.İlk hakkımı savunma deneyimim şanslı olduğum için olumlu sonuçlandı ve sonraki seferler için bana güven verdi.Tam tersi bir durumla karşılaşsaydım belki de hep korkardım kendimi savunmaktan.
Ama bazen öyle şartlar öyle insanlar oluyor ki karşında konuşmanın hiçbir fayda sağlamayacağına inanıyorum.Böyle durumlarda susuyorum ve bir daha haksızlığa uğramamak için uzaklaşıyorum o kişiden.




5-Tok gözlü müsün yoksa herşeyim olsun diyenlerden misin?

Tokgözlü olmanın erdemini kendine hatırlatma ihtiyacı duyan bir açgözlüyüm. Sırf sahip olmak için değil ama o "şey"e ihtiyacım olduğunu düşünürüm ve herşeyim olsun isterim sonuçta.
İhtiyaç mı öyle mi zannediyorum diye düşünürüm ve ihityaçsa sahip olurum,değilse tokgözlülüğüm ve tutumluluğumla övünürüm:)


8 yorum:

  1. Mimi cevapladığın için teşekkür ederim canım. Sen de çok güzel cevaplar vermişsin... Böyle mimlerle birbirimizi de daha iyi tanıdığımızı düşünüyorum ben, iyi ki mimlenmişiz oley :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı fikirdeyim arkadaşım.iyi ki mimlemişsin beni de:)

      Sil
  2. Tırırırım ben de istiyorum bu mimi, beni de mimlesin biri :D
    Ve ayrıca para konusunda benziyoruz, ben de bir şeylere çok para vermekten hiç hazetmem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheeh,mimledim gitti Melodramcım.sen çok yoğunsun bu sıralar blogmagazin falan diye şeetmedim ben:)

      Sil
  3. yanıtlar da derin ama ben yine komikleri sevdiiim.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Tekrar çok çok özür dilerim Ebru :(
    Cevaplar gerçekten çok iyi olmuş.. Amcanla arandaki diyalog, sonra o ne söylesen ne kadar da hakkını arasan seni anlamayacak insanlar ve alışveriş, hepsi benim de düşündüğüm gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estaf. canım özür dilemene gerek yok.benm de haber vermek için fırsatım olmadı gözden kaçması normal tabi:)
      farklı kelimelerle benzer şeyleri söylüyoruz ve birbirimize az çok benziyoruz demek ki:)

      Sil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...