Social Icons

Pazar, Ağustos 26, 2012

Bir pazar günü...

Günlerdir aklımda beze(içiboş da deniyor) yapmak vardı.İzmir'de bir pastaneden her gidişimde cevizli beze alırım ama burada bulamıyorum.(Hatta beze bile bulamıyorum dermişim iyice mahrumiyet bölgesi ilan edermişim.)
Neyse ben de kendi bezemi kendim yapmaya niyetliyim ya birkez denedim.Sonuç sünger gibi sarımsı bişiy oldu.Bildiğimiz bezeyle yakından uzaktan akrabalığı yok.Ben de mideme taş bastım vazgeçtim.
Geçenlerde severek takip ettiğim Ihlamurcum antepfıstıklı çikolatalı beze tarifi vermiş sitesinde.Hemen önceki denememden bahsettim.O da kendi tarifiyle garanti verdi.Bana da denemek düştü tabi.
Bu sabah kahvaltıyı müteakip bezemi yaptım ama çok korktum yine olmayacak diye.Hatta tepsiye dizerken katı kıvamını kaybetti,sulandı resmen.Ama fırından çıkınca sonuç gayet başarılı.Görüntü pek bezeyi andırmasa da tadı,kıtırlığı aynı.Ihlamurcum'a sorucam pişmeden önce niye böyle yumuşadığını bakalım yorumu ne olacak?


Bu arada oğluşumun da bir yemek problemi var ki insanın yaşama sevincini alıp götürür.Adam sabah kahvaltısı nedir bilmiyor.Peynir,domates,zeytin,reçel,haşlanmış yumurta ağzına sürmez.Başka yiyecek birşey yoksa kuru ekmekle yapar kahvaltısını.Yumurta yedirebilmek için sucuklu yumurta şeklinde yapıyorum.Sanırsın Kayseri'li Şahinoğlu sucuklarının veliahtı.Ya da arasına çikolata sürerek krep şeklinde yediriyorum.Tohumları Fransız asilzadelerine dayanıyor ya..
Ben Külkedisi de her sabah "acaba bugün bu çocuğa gerekli gıdalarını nasıl yedirebilirim?"diye beyin jimnastiği yapıyorum.Bunun sonucu olarak da bugün kek yaptım.İçinde yumurta,yoğurt,süt vs. içeren besleyici bir gıda ya kendisi.Ama gel gör ki,bir anda kendimi kahvaltıda artan çayı değerlendirme çabası içinde buldum.Sonuçta kek de pişti,artık çay da değerlendirildi; çaylı kek fırından çıktı!


Ama çocuğa tein yüklemesi yapıcam gereksiz yere,zaten imamla beraber uyandığı uykusu umarım daha da kısalmaz...

12 yorum:

  1. Ihlamurcum'a bezemin yapım aşamasında yazdığım e-postama sabırla yanıt verdiği ve bu güzel tarifleri paylaştığı için teşekkür etmem gerekiyor.Unuttum sanma D.ablacım:)

    YanıtlaSil
  2. hah haaaaaaa beze ve oğlusun.
    :)
    beze deneyim bakayim. zor bişiye benzemiyo.
    :)
    hımmm sen evde veya orda burda arkadaşlarla konuşurken de böle komik misin hep. hep gülüyosun o zaman. ne güzel bişi.
    :)

    YanıtlaSil
  3. hmm zor değil gibi görünüyor ama püf noktası çok.Ihlamurcum'un tarifini birebir uygulamalısın;)
    gülmek güzel bişey,insanı kasaba para kazandırmaktan kurtarıyor.arkadaşlarla gülmek hele,paha biçilmez..

    YanıtlaSil
  4. Benim oğlan da kahvaltı yapmayı hiç sevmiyor. Çoğunlukla 2 bardak süt ile o öğünü savuşturuyoruz. Bir gün düşündüm ve gördüm ki aslında ben de kahvaltı yapmayı pek sevmiyormuşum.Eğer yenecek değişik bir şey yoksa kekti, börekti bir bardak süt içip kalkıyorum sofradan. BElki senin de gizli bir yanın kahvaltı etmeyi sevmiyordur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ben de tek başımayken geçiştiririm kahvaltıyı.ama oğluşa örnek olcam diye alışkanlıklarımı değiştiriyorum,kahvaltı da buna dahil.bizimki güneş enerjisiyle besleniyor canım ben çözdüm onu.tek derdimiz kahvaltı değil çünkü maalesef:(

      Sil
  5. İzmiri seviyorum. Arkadaşım Karşıyakalıydı. Onun uğruna tüm izmiri sevdim...
    Hani şair Cahit Külebi der ya; Denizi kız, kızları deniz kokar izmirin. Ayrıca izmir cumhuriyetin aydınlık yüzüdür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen okumuşsunuzdur ama izmir'i en güzel anlatan yazılardan biri,bir izmirliden.
      http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/11211624.asp

      Sil
    2. Evet Sevgili Yılmaz Özdil i bilaistisna takip ediyorum. Bu yazıyı Ulusal Portal da okumuş ve yorum yazmıştım..

      Sil
  6. Ebru'cum, ellerine sağlık.Yardımcı olabildiysem ne mutlu, bu arada yazılarını bayılarak izliyorum.Naturelliğini bozma,süpersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,yorumun için de tarifin için de tekrar ablacım:)

      Sil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...