Social Icons

Çarşamba, Temmuz 11, 2012

Mobbing'zedenin intikamı!

Hiç birinden gerçek anlamda nefret edip onu hayatınızdan çıkardığınız oldu mu?

Benim olmadı.

Hayatımda tek bir kişiden gerçek anlamda nefret ettim , ortak hayatımızı ona bıraktım ve ben o hayattan çıktım.



Aynı işyerinde benzer posizyonda çalıştığım bir hemcinsimdi bu.Pozisyon benzerliği yaptığımız işin aynı oluşundan,farklılığı müşteri portföyümüzün farklılığından kaynaklanıyordu.O deneyimi nedeniyle bir üst segmentteki müşterilere danışmanlık yaparken ben yeni girdiğim bu iş ve sektörde daha düşük gelirli müşterilere danışmanlık yapıyordum.

Aynı bölgede 4 bayandık.Birisi ofis çalışanı olmak üzere diğer üçümüz sabah ve akşamları ofiste biraraya gelip gün içinde bireysel çalışıyorduk.İlk zamanlar öğle yemekleri için telefonlaşıp buluşuyorduk ki ilk husumet bu sebepten doğdu.

Detaylara girmeye gerek yok,bu kişi özel bir mevzuyu işe taşıyarak mobbing denen olguyu tanımama neden oldu.Zaman içinde, aslında benzer konumlara sahip bu 3 bayan arasında, ismi lazım olmayan şahıs pozisyon gücünü diğerlerimizi ezmek için kullanmaya başladı.
Bayanın o zamanlar yeni yeni tanıdığım için anlamlandıramadığım bir karakter yapısı vardı.Son derece baskın bir kişiliği ve baskın olmakla ilgili takıntıları vardı.Şüphecilik had safhadaydı.Herkesi kendine rakip görür,terfi etmemizle ilgili kurduğumuz hayallerde bile ciddiyetle bunun imkansızlığından,zorluğundan vs. bahsederdi.
Zaten devamlı bir olumsuz eleştiri durumu  sözkonusuydu."Sen daha yenisin,sen bilmezsin,sen anlamazsın,müdür sana söylemez bana söyler,müdür sana izin vermez bana verir" şeklinde karşısındakilerin özgüvenini yıkmaya çalışırdı.Onu tanıyanlar aramızdaki bu husumetten ötürü taraf tutmak zorunda kalmışlardı ,müdürümüz bile.İşini iyi yapardı ne yalan söyleyeyim.Ben de yeni olmama rağmen türkiye çapında düzenlenen bir yarışmada derece yapmıştım.Ama bir müdür sırf bu sebepten çalışanları arasında ayırım yaparsa ya da olanları görmezden gelmeyi tercih ederse birini kaybetmeyi göze alması gerekir değil mi?Örneğin gevrek yerken ağzınızdan gayriihtiyari çıkan katırkutur sesler nedeniyle müdüre şikayet edilirseniz müdürünüz ne yapmasını beklersiniz?Müdür müdür müdür sorusu gereğince bizimki biz gerim gerim gerilirken "kızlar tartışmayın" demeyi yeterli buldu.
Ayrıca bu bayan pohpohlanmayı da çok severdi.Herkesin ona muhtaç olduğunu,onun çok iyi,çok başarılı,vazgeçilmez biri olduğunu söylemesini açıkça isterdi.Etmeyi redderseniz de sizinle alay etmekten hiç çekinmezdi.Ofis çalışanı ile sıkça dalga geçerdi ki kendisi aslında en yakın arkadaşıydı.Ofis çalışanı bayan mazoşist kişilik yapısı nedeniyle olsa gerek bu dominant teyzenin özel hizmetlisi olmuştu.Ayakkabılarını tamirciye götürdüğünü,kahvesini,çayını(ofis çalışanından kastım masabaşı çalışandır) yaptığını,sırtına masaj yaptığını,onun fotokopilerini çektiğini ve daha nicelerini gözlerimizle gördük.


Neyse efendim,sonuç itibariyle ben her sabah acaba bugün nasıl bir tartışma,nasıl bir gerginlik bekliyor beni diyerek işe gitmeye devam ettim.İşin kendi stresi bir yana yaşadığım bu saçmasapan,kadınsal çekememezlik gibi görünen ama daha önce hiçbir bayan çalışma arkadaşımla yaşamadığım stres gitgide dayanma sınırlarımı zorladı ve birgün müdürle anlaşarak istifa ettirildim-ettim.
Uzun bir süre o sıkıntılı günleri atlatamadım.Düşünsenize,"bugün hiç konuşmadan homurdanacaklar mı yoksa sudan bir sebeple laf mı sokacaklar,tartışma mı çıkacak?" diye geçen aylardan bahsediyoruz.Neyse ki aradan yıllar geçti ve ben unut-muş-tum.


Taa ki ismi lazım gelmeyen bu şahsiyetsiz şahsiyetin beni takip ettiğini görünceye kadar!
Blogumda iyi eğlenceler Aslı!
Ben her saçma ve kötü şeyde seni yadedip eğleneceğim çünkü:)
Tıpkı ayrıldıktan sonra sana ve özel yaverine kına göndererek eğlendiğim gibi!

Resim kaynak:http://www.edubilim.com/forum/isyerinde_duygusal_taciz_mobbing_nedir-t24970.0.html

10 yorum:

  1. aaa yazını buyuk bı ıstekle okuyordum,cunku mobbıngı bende yasadım ama sımdı yazının sonunda şok oldum senın blogunumu takıp edıyor anlattığın kısı?

    YanıtlayınSil
  2. aynen oyle biricit!utanmadan,sıkılmadan beni google plus'tan çevrelerine eklemiş ve bu yolla okuyor-daha da okuyacak yazdıklarımı..ne rahatlık di mi?

    YanıtlayınSil
  3. Gelişimi tamamlayamamış insanların çoğunda olan; kendini herkesten üstün görme davranışı.

    Gerçekten çok zor bir çalışma ortamında bulunmuşsunuz, böyle bir yere insanın ayakları geri geri gider ve neticede gitmez.

    Aslında bu durumda müdürün de suçu var, bunları görebilmeli ve sezebilmeli diye düşünüyorum.

    Neyse ki mobbing artık ülkemizde de suç sayılıyor. Bizimde başımızdan geçti ve dava aşamasındayız ve umuyoruz ki kazanacağız.


    Son olarak; anlattığınız karakterdeki bir zavallı, bu yazdığınızı okuyunca bile gururlanmıştır. Çünkü o tür zavallıların tek gurur kaynakları budur.

    YanıtlayınSil
  4. Nerden blogunuza düştüm bilmem ama yazınızı okurken keyif aldım.Kadının kadına yaptığını kimse yapmazmış,aman dikkat.Madem takip ediliyorsunuz, yazın ve rahatlayın. Bende biraz sizin diğer yazılara bakayım.
    Alemsiniz,sevgilerle.

    YanıtlayınSil
  5. Haklı olabilirsiniz Beyazkitaplık.
    o dönemde dava açabileceğimin farkında değildim,hoş farkında olsam da bu gücü kendimde bulabilir miydim bilemiyorum.Gerçekten çok cesurca ve dayanıklılık isteyen bir atılımda bulunmuşsunuz tebrik ederim.Umarım yapanların yanına kar kalmaz.
    Ben hala bir yanıt vermesini umuyorum ama henüz teşrif etmediler sanırım.

    YanıtlayınSil
  6. Ihlamurcum,ben sizin blogunuzu göremiyorum yazarsanız sevinirim, ki ben de sizin yazılarınıza bir göz atabileyim;)

    YanıtlayınSil
  7. O insanlar kıyaslama yapılsın diye varlar.Kötü olmasa iyinin değeri zor anlaşılırmış.Çok şükür ki 'O' değilsiniz ,öylesine zzavallı bir insan olmak ne kötü olurdu.

    YanıtlayınSil
  8. asabi bakire,insan kendini bildikten sonra kimseyle kıyaslanma ihtiyacı hissetmiyor.o günleri şimdi düşününce üzüldüğüm şey yöneticimizin yaklaşım tarzıydı.ammaaan benden uzak olsunlar da nolursa olsunlar.

    YanıtlayınSil
  9. mobbing çok moda oldu.
    ama bi de bak bazen gıcık olsun diye mobbingi bahane edenler de türedi ama.

    seninkinden kurtulmanız iyi olmuş.
    blogunu okuması da boşveer okusun nolcak kiii.
    :)
    hımmm demek ki bilok herkeşe sölenmez. işyerinde bilmemeleri daha iyi ki.
    :)

    YanıtlayınSil
  10. deeptone,
    işyerinde mümkünse adını bile söleme:)))şaka bir yana kötü niyetli insanlar var,heryerde hem de.allah karşılaştırmasın,amin;)

    YanıtlayınSil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...