Social Icons

Pazartesi, Temmuz 16, 2012

Girişimci anne kolları sıvıyor!

Uzun bir süredir ne yapacağını bilmez halde herşeyden biraz yapmaya çalışan,bu arada da beyni devamlı yeni fikirler üreten ben artık sadece düşünmekle kalmıyorum ve uygulamaya geçiyorum.
Düt düdüü dürüdürü düt düdüüü (Burada kulağımıza borazan sesleri gelir.)



Girişimci mi doğulur,sonradan mı olunur?
Bilemem ama ben oğlum doğduğundan beri eve kapanmaktan şikayet ederdim.Bütün enerjimi çocuğuma ve evime harcamak güzel olsa da bir süre sonra sıkıcı ve kendini işe yaramaz hissettiren bir duygu gelişiyor.Ancak çalışmayi istemek demek hemen iş bulmak anlamına da gelmediği için uzunca bir arayış sürem oldu.Maaşı iyi olanlar bu maaşın hakkını istiyor (yani uzun çalışma saatleri ve günleri),diğerleriyse oğlumun kreş masrafını ancak çıkartıyordu.Ben herşeye rağmen tam çalışmaya karar verdiğim anlarda ise oğlumu kreşe ya da bir bakıcıya bırakmak fikri beni caydırıyordu.Biraz pinpirikli ve kuralları olan bir anneyim, bu da işimi her noktada zorlaştırıyor.
İster istemez bu süreçte kendi işinin sahibi olma fikri insanın aklına giriyor.Eminim herkes bunu zaman zaman düşünür,hayal kurar.Benim içinse iş-ev-çocuk üçlemesinde herhangi bir gelişme olmadığı sürece bu durum ciddi ciddi beynimi meşgul etmeye başladı.Projeler hazırladım tamamen amatörce.Bazı yerlerle görüştüm franchising almak için.Fakat olmayınca olmuyor ya da herşeyin bir zamanı var ya da kısmet ; ne derseniz deyin.
Sonunda bir iş yapacaksam önce bu işi yapabileceğime kocamı ikna etmem gerektiğini farkettim.
-İyi bir iş fikri bul,gerçekten iyi olduğuna ikna et.
-Pazar araştırmasını yap,hazır donelerle karşısına geç.
-Muhtemel başarısızlık riskleri için alternatif planlar oluştur,soru işaretlerini bertaraf et.
-Benim bu işi altından kalkabileceğime inandır,hevesli ol,motivasyonunu kaybetme!
Hepsini birşekilde yapmama rağmen son aşamada başarılı olamadığımı görünce de bu konudaki isteğimi belgelendirmeye karar verdim.

Kosgeb'le tanışalım
Bunun için Kosgeb ile görüştüm.Hani şu geri ödemesiz 27.000,faizsiz geri ödemeli 70.000 tl kredi veren ve girişimcileri destekleyen kuruluş:)Kulağa(ya da göze) ne kadar hoş geliyor di mi?Ama maalesef madalyonun diğer yüzü pek öyle değil.Kimse kimseye "al şu parayı git kendine tutup tutmayacağı belli olmayan,hatta bu parayı işe yatırıp yatırmayacağın belli olmayan bir işe yatır." demiyor.Cebinde parası olan kişi gidip işini kuruyor.Bu arada projesini hazırlayıp, harcamalarını faturalandırıp Kosgeb'e götürüyor.Ortalama 3 kez geri gönderilen proje üzerinde gerekli düzeltme/eklemeler yapılıp geri gönderiliyor.Bu noktada da bir iş alanı gelişmiş.Proje hazırlayan danışmanlık şirketleri.Onlar artık birer profesyonel ve projeninizin kabul edilme olasılığını arttırıyorlar ve sizi uzun ve yorucu bir hazırlık sürecinden kurtarıyorlar.Maliyetleri konusunda kimileri 800 tl'den,kimileri 2000 tl'den bahsediyor.Bu süre sonunda proje kabul edilirse belirlenmiş bazı kalemlerde faturaların belirli bir miktarı size geri ödeniyor.(Danışmanlık şirketine ödediğiniz paranın da bir kısmı dahil)Yani önce harcayıp,sonra bir miktarını geri alıyorsunuz.Ticaret yapmayı düşünen biri için havadan gelecek 3-5 lira bile çok kıymetli olacağından bu bile çok cazip gelebilir.Bu noktada çıkabilecek muhtemel problemlerse Kosgeb'e güvenerek hareket etmekte yatıyor.Çünkü bütçeleri kapalı olduğunda ödemeleri geciktirebiliyorlar,ödenir denilen miktarın altında ödemeler yapılıyor vs.Bunlar benim internette araştırıp,alan kişilerle birebir yaptığım görüşmelerden edindiğim bilgiler.İşin aslını içine girdikçe öğreneceğiz.

Fikrim geldi ama nereden başlayacağım?
İşin aslına girebilmek için de önce işkur'a gidip işsizlik kaydınızı yaptırmanız gerekiyor.İşkur ve Kosgeb'in ortak çalışmaları olan bir Girişimcilik Kursu var.Bu kursu İşkur kendi belirlediği zamanlarda açıyor.Size bir sınav tarihi veriyorlar.O tarihte gidip yazılı sınava giriyorsunuz.Sınav test usulü."Bir davete katılsanız nasıl davranırsınız?a.davete katılmam. b.insanlarla sohbet ederim...." gibi sizin genel kişilik özelliklerinizi tanımaya yönelik ve "bir işte başarılı olmak için hangisi önemsizdir?a.bilgi .....d.ben başarısız olmam" gibi iş hayatına ne kadar hazır olduğunuzu tespit etmeye yönelik sorular var.Size 20 dak. süre veriyorlar ama okumanızda herhangi bir zorluk yoksa ve iyi-kötü biraz iş dünyası hakkında fikre sahipseniz zaten kolaylıkla 10 dakikada cevaplıyorsunuz.Sorulara verdiğiniz yanıtlarla bir puanlama yapılıyor ve ilk 25-50 veya katılanların sayısı doğrultusunda bir sayıda kişi kursu almaya hak kazanıyor.Kurs süresini onlar belirliyor.Kursda devamsızlık hakkınız yok.Ama zaten pek ciddi bir durum da yok.(Hocanın kendi itirafıdır.)Amaç size kursta birşeyler öğretip sizi hazırlamak değil,elinizde sertifika bulunmasını sağlamak.Diyeceksiniz ki para mı veriliyor?Hayır,hatta üstüne her ders günü için 20 tl harcırah alıyorsunuz ve kurs süresince sağlık sigortasından faydalanabiliyorsunuz.


Ben şu ana kadar bahsettiğim süreçlerden geçtim ve bugün itibariyle kursa başladım.Yaklaşık 80 kişi başvuru yapmıştı,ilk 25 kişi kursa alındı.Haftada 3 gün olmak üzere toplam 11 gün sürecek.


Pek yakında
Kurs ile ilgili izlenimler.
Kursiyerlerle ilgili anektodlar.


Beni çok güzel günler bekliyor.Hayallerim gerçek olacak,az kaldı;)



8 yorum:

  1. Hayırlısı olsun, çok iyi yapmışsınız. Ömür geçiyor,çocuklar büyüyor.Ama kendimize de birşeyler yapmak lazım, ben bu yaşta ( 48 ) halen öğrenmeye doyamıyorum.
    Başarılar ( bu arada sizin maili cevapladım,aldınız mı ?)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah size.Ben de yorumunuzu mail ile cevapladım umarım siz almışsınızdır çünkü ben sizin mailinizi alamadım:(

    YanıtlaSil
  3. aa ne güzel bişi yapmışsın.
    kosgebden para almak için, galiba 250 filan veriyolar, işyerin olması lazım, geliştirmek için veriyolar, iş kurmak için diil.
    işkur evet ortak projeler var. hepsi ab projeleri.
    öğrenirsin zaten hepsini.
    örneğin bak ankarada altı yedi kadın lokanta filan açtı. böle projeler çok.
    girişimcilik iyidir. kutlarım.
    ve en önemlisi sahiden de çok istemek, isteyince olur, eşin de inanır herkes de, gözlerin parlar.
    :)

    YanıtlaSil
  4. new yorku da okudum.
    herhalde istanbul paris new york.
    en güzel şehirler.
    :)

    YanıtlaSil
  5. deeptone,
    pekçok konuda destek veriyorlarmış,ben de hergün yeni birşeyler duyuyorum.İş geliştirme için olduğu gibi sıfırdan bir iş kurarken de farklı destekleri var.umarım hayırlısı olur...
    bu arada new york hakkındaki yorumunu anlayamadım ama,başka biriyle karıştırmış olabilir misin?:)

    YanıtlaSil
  6. new yorkkk...sen çevrelerimde ekli misin deep?deeptone olarak kayıtlı olmadığına göre kimsin?:)

    YanıtlaSil
  7. yoooo blogunda gördüm ki new york yazısı vardı ya. okudum işte.
    yaw ben bloglara, çevrelere hiç kaydolmuyorum ki.
    sadece bi blogum var işte. seni de blogundan okuyom işte. sen koymuşsun ya new york yazısını.
    :)
    başkası yazmış ama tebisi.
    :)

    YanıtlaSil
  8. ben o yazıyı googleplusta yayınladım blogumda değil onu demeye çalıuştım ya neyse.bilemediğim bir teknolojik çıkmazla karşı karşıya olabilir myim tanrım?:))

    YanıtlaSil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...