Social Icons

Çarşamba, Şubat 19, 2014

Hiç Türk köftesi yemediğinize bahse girerim!


Haftasonu sınavım var ya,ders çalışmam lazım ya beynim gün içinde konuyla tamamen alakasızmış gibi davranıp gece olunca ilgileniyor.Gündüzleri nerede yemek programı var onları izliyorum hipnotize olmuş vaziyette,uykudayken de kandidatif ve kalitatif neydi,hangisi hangisiydi diye kan ter içinde kalıyorum!

Risk analizi çeşitlerini bir kenara bırakırsam şu sıralar home tv'den ayrılamıyorum gerçekten.Favori programlarım da Gordon Ramsey ve Nigella'nınkiler.Gordon Ramsey 'i şöyle hatırlatayım: Bizde de bir ara Masterchef diye bir yemek yarışması yapılmıştı.Yemekle amatörlükten öte bir şekilde ilgilenen yarışmacılar ve onları dümdüz edip ekranlar önünde madara eden jürilerden oluşuyordu.Aslında jürinin asabisi Batuhan Piratti'ydi.İşte bu programın orjinal versiyonunda o asabi abi Gordon Ramsey'di.Hatta kendisi Hell's Kitchen gibi başka asabi mutfak programlarında da ne kadar gıcık olunası, ne kadar dövülesi,hızını alamayıp bi de evine ateşler salınası bi kişilik olduğunu ispatlamıştı.

Gelgelelim bu abimiz şimdilerde kendi evinin mutfağında ailesinin 4 çocuğuyla birlikte müşfik bir aile babası,eşinin elini sıcak sudan soğuk suya sokmayan bir koca olduğunu göstermek amacıyla mı bilinmez pek şirin bir yemek programı hazırlıyor.Her yemeği bir çocuğuyla ya da kendi annesiyle yapıyor.Onlarla şakalaşıyor,espriler falan yapıyor ki ekranlardaki geçmişini de bilen biri olarak kendisinin bipolar kişilik bozukluğu ya da kişilik çatışması yaşayadığından şüpheleniyorum.Ya da şu aptal kutusu gerçekten çok başarılı bir şekilde hepimizi aptal yerine koyuyor ki konumuz bu değil...

Geçenlerde bu Gordon Abi Türk köftesi diye bir köfte yaptı.İsmi Türk köftesi olunca daha bir dikkat kesildim haliyle.Ancak hazırlanan bu yemeğe bakınca kendi Türklüğümden şüphe ettim.Zira 34 yıllık hayatımda kimse köfteyi bu şekilde yapmadı ne ailemde ne çevremde.Demek ki sorun ya benim milliyetimde ya da senelerdir bize köfte diye hazırlanan şeyin aslında ingiliz usulü olmasında?!

Gordon  Bey (Türküm ben türk!) kuzu kıymanın içine k.biber,tuz ,maydanoz katıyor.Bizim usülden ayrıldığı noktaysa ;
1.yumurta ve ekmek içi kullanmıyor 
2.soğanı ve sarımsağı az yağda karamelize ediyor (bu kelime de programları izleye izleye dilime dolandı.Allahın kavrulması yani.Soğanları pembeleşinceye kadar kavurun'un yeni adı soğanları karamelize edin)

Ben de bunu denemeye karar verdim ve yaptığım ilk köfteyi yine Türk usulünden biraz ayrılarak da olsa bu tariftekini hatırlayarak yaptım.İngiliz usulü olarak(!) ben içine klasik yumurta ve ekmek içini de koydum.Ancak soğan ve sarımsağı karamelize edip öyle kattım.(Hep birlikte tekrar ediyoruz:Karamelize etmek)
Bir de Ebru'nun dokunuşunu katmak için taze biberiye de doğradım içine.
Yanında sosla sonuç budur.

Görüntü çok şey ifade etmese de soğan ve sarımsağın çiğ konmayıp biraz kavrulması köfteye daha aromatik bir tat katıyor.(Yani mis kokulu oluyor)


Bir diğer merakım da sandviçler oldu.Çeşit çeşit yapılan sandviçler ve sosları ilgimi çeker oldu.Home tv'de bununla ilgili de bir program vardı ama adını hatırlayamadım çünkü onu sadece bir kez izleyebildim.
Bu da öğlen atıştırmak için kendime hazırladığım bir sandviç.İçinde dana jambon,hardal,rus salatası,kaşar ve marul var.
Afiyet olsun...

Nigella denen kadının güzelliğine de gıcığım ayrıca.Bu kadar çok işlenmiş gıda yiyip bu kadar güzel olmasını hazmedemiyorum,hasedimden izliyorum onu da.Bir ara ondan da tarif vericem ;)

8 yorum:

  1. nefis görünüyorlar, hafta sonları ben de izliyorum rastlarsam bu programları.değişik tadlara yer vermek gerek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu programları izlerken insan içindeki mucidi buluyor sanki:)

      Sil
  2. Bende 24 Kitchen izleye izleye kafayı yiycem sanırım. Jamie nin 15 dakikalık yemeklerine taktım kafayı. Benim zaten evde olup yemek, elişi, dikiş onları yapmam gerek benim burda ne işim var bilmem ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aynen böyle söyledim bir zamanlar. 5 senedir evdeyim ve artık ne işim var benim evde çalışmam lazım diyorum hergün:)

      Sil
  3. :) çok nefis görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. bissürü şey öğrendim bu yazıdan :)

    YanıtlaSil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...