Social Icons

Perşembe, Mart 07, 2013

Çirkin avukat aranıyor! *

Gergedan'ı duymayan var mı?


Henüz duymamış olanlar için iki haberim var:
1. Hiçbirşey kaybetmiş sayılmazsınız.
2.Gergedan Asya ve Afrika'da yaşayan bir hayvandır:)





Eşimle arabada bir yere gidiyorduk ve radyo kanallarını gezerken kanallardan birinde bağıran bir adam duyduk.Ben önce Erman Toroğlu ya da Ahmet Çakar tarzında bir abinin spor tartışma programında yorum yaptığını sandım.Ama dinledikçe konuşulan şeylerin spordan ziyade biyoloji,tıp bilimlerine yakın olduğunu farkettim:)

Bakmayın bilim dediğime.Ömer Hoca adındaki bir amcanın (ne hocası olduğunu merak etmeye devam ediyorum) avaz avaz "Beni klasik satıcılarla kıyaslamayın.Benim parayla pulla işim olmaz.Olsaydı şimdi köşeyi dönmüştüm.Biz halka hizmet için yapıyoruz bunu.Gergedan kullan adını tarihe yaz vs. " tarzındaki çığırışları eşimle birbirimize bakıp gülmeye başlamamıza neden oldu.
Merak edip pürdikkat biraz daha dinledik.Ne zaman ki telefon numaralarını öğrenme güçlüğü yaşayan birine öğretmeye çalışır gibi vermeye başladı 6. tekrarda dayanamayıp kanalı değiştirdim.

Bu Gergedan denen ürünlerin ne olduğunu tahmin edersiniz.İlla merak ediyorsanız buyrun dinleyin buradan.

Benim asıl anlatacağım son birkaç gündür gelen sms'ler hakkında.Önce eşimin telefonuna bu gergedan reklamları gelmeye başladı.Hadi erkek,hedef müşteri kitlesinde falan dedik.AA, bugün benim telefonuma da geldi aynı mesaj.Bakın çift büyük A yaptım,şaşkınlığımı düşünün işte:)
Dün gece saat tam 3'te de şöyle bir mesaj geldi:
"merhaba canım ben elif.çılgın ve sınırsız sohbete var mısın? ara beni boya beni vs..."

Benim merak ettiğim şey telefon numaralarımız kim veya kimler tarafından bilgimiz dışında böyle firmalara satılıyor?(Hattımı alırken numarama kampanya ve bilgi mesajlarının gelmesini istemediğimi belirtmiştim)
Numarama bilgim ve isteğim dışında özel hayatıma tecavüz edecek şekilde mesaj gönderimi yapan bu firmaları veya numaraları nasıl tespit edebilirim ve haklarım neler?
Şikayetimi kime yapacağım?
Okuyan avukatlardan ücretsiz danışmanlık almam mümkün müdür?:)

Çığırtkan satıcılar ve "şu an arayan ilk bilmemkaç kişiye özel indirim" falan gibi satış teknikleri ne kadar çoğaldı son zamanlarda.Gerçekten işe yarıyor ki mantar gibi çoğalıyor bu firmalar maalesef.

Cehalet toplumu olduk vesselam!


*Çirkin psikolog aranıyor başlıklı yazıma birçok psikolog tıklamıştı.Niyetimin bu olmadığını yazıyı okursanız göreceksiniz aslında.Böyle başlık atarsam da belki avukatlardan bir geri dönüş sağlarım diye umdum.Beni dava etmeyin nolur,tamamen masumane bir düşünce bu!:)

12 yorum:

  1. Telefon üzerinden satış, bilgilendirme yapan bir firmaya ben bu soruyu yönelttim ve aldığım cevap ''Hastanelerden, anketlerden falan topluyoruz numaraları!'' olmuştu. Ama para karşılığında mı alıyorlar bilmiyorum...

    İkinci olarak, geçenlerde aynı tarz mesaj babama da gelmiş, adam sinirden kuduruyodu evin içinde.:)

    O gergedan şeysini konuşan adama ise çok güldüm.:D Baya inanıyor ama kendine, özgüven tavan.:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben para karşılığı verildiğini düşünüyorum.hatta eminim.
      baban haklı gerçekten,sinir olunmayacak gibi değil.
      ben en çok "adınızı tarihe yazdırın" lafına güldüm.neymiş bu gergedan be!:))

      Sil
  2. Satış amaçlı arayanlarda anlamsız bir sevinç, bir neşe bak bak ne güzel gördün müüü? der gibi. Beni bedava tatil diye aramışlardı adam bir neşeli bir neşeli. İster istemez senin de neşelenmen bekleniyor. Adam bas bas bağırarak gonca hanuummmm kazandınız, siz kazandınız, çok şanslısınız falan diyor. Bende eee yani napçaz şimdi diyince adamında enerjisi düştü :D Ağlancak halime gülüyorlar ya =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya çağrı merkezinde çalışan satış temsilcilerinin falan işi zor cidden.adam öyle tam motivasyon açmasa telefonu zaten hiç şansı yok.bazen o motivasyon karşıya da yansıyor pek inandırıcı gelmese de bazen satışa da dönüyor belli ki.ama senin gibisi adamın yaşam enerjisini alıp götürmüştür,yaptığı işe lanet etmiştir eminim:))

      Sil
    2. valla düşsün canım çünkü dolandırıcılığın yeni yolunu bulmuşlar. Telefon konuşmasından sonra bir kaç arkadaşımı da böyle arayıp zorla yazlık satmaya kalkmışlar birde bedava diye götürdükleri yerde tüm hesapları ödetmişler.

      Sil
    3. çok fena cidden.suyu çıktı şu doğrudan satış sistemlerinin...güvenmemek lazım..

      Sil
  3. hımmm o tarz mesaj olması pek hoş olmamış yahu..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de sabaha karşı 3'te geldiğini düşünsene.bir göz açık diğeri kapalı bu saatte hayır olsun deyip bakıyorsun telefona ve gelen mesaj bu!resmen özel hayata tecavüz...

      Sil
  4. Verileri hukuka aykırı olarak verme veya ele geçirme

    MADDE 136. - (1) Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, bir yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    Nitelikli hâller

    MADDE 137. - (1) Yukarıdaki maddelerde tanımlanan suçların;

    a) Kamu görevlisi tarafından ve görevinin verdiği yetki kötüye kullanılmak suretiyle,

    b) Belli bir meslek ve sanatın sağladığı kolaylıktan yararlanmak suretiyle,

    İşlenmesi hâlinde, verilecek ceza yarı oranında artırılır.

    Normalde senin telefon bilgilerinin bu şekilde ulaşılır olması GSM şirketinin sorumluluğunda kanaatimce. Sana şu an tavsiye edebileceğim ilk şey GSM şirketini ara ve onlara durumu bildir. Bu tarz mesajlara onayın olmadığını teyit et. Durum değişmezse ihtar çek falan uğraş derdim ama şu an uzun zamandır beklemede olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun Tasarısı alt komisyondan geçti. Bugün yarın yasalaşacak. Bu yasayı beklersen hem elinde kozun olur hem de elleri mahkum artık reklam smsleri için tüketici onayını almaları şart olacak. Bu nedenle biraz sabır derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle çağrıma kulak verdiğin için teşekkür ederim bahar006:)
      yazdıkların tamamen aydınlattı ve sevindirdi beni.benim korkum bu smsleri gönderen numaraların izinin sürülememesi.yurtdışı kaynaklı olabiliyor numaralar ve uzun bir bürokratik süreç gerektirebilir diye düşünüyorum.sanırım bu sebepten zaten kimse uğraşamıyor dava açmak için falan.
      umarım dediğin gibi olur ve hatta e-mailler üzerinden de sona erer bu reklam tacizleri...
      ilgin için tekrar çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. gergedan senden duydum hımmm.
    :)
    çirkin psikolog.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ulusal radyolarda bile çıkıyor denk gelirsin mutlaka.
      :)

      Sil

Bakma bir sırrım var dediğime.İki kişinin bildiği sır değil,iki kişinin bindiği tır değilmiş:p%&+
Velhasıl,gönlünden geldiği gibi yaz,yaz,yaz..bir kenara yaz bütün sözlerimi,unutursam çık karşıma göster kendini:p(%^^+&

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...